CrossFit tre grundpelare

crossfit

Mekanik (teknik) är en av de tre delarna som syftar på att genomföra övningar och rörelser på ett så effektivt och säkert sätt som möjligt.

Konsekvens, en punkt som innehåller två viktiga delar. Den första är att alltid genomföra övningar och rörelser korrekt. Den andra punkten är att följa ditt crossfitprogram så noga du kan, efter din egen förmåga d.v.s. Likt all träning så är det rekommenderas det inte att sätta i gång och köra stenhårt från början.

Intensiteten binder ihop de två övre pelarna och genom de väl utförda övningarna så får du ett bra resultat. Kombinationen av tunga lyft och högintensiva pass så får du en bra grund för en genomgående bra fysik.

För att få ut så mycket som möjligt av din CrossFit-träning så behöver du vara medveten om hur dessa tre grundpelare fungerar.

Att utföra alla övningar på rätt sätt är en otroligt viktig del i träningen och bidrar till ett bra resultat. Det är även en viktig del rent säkerhetsmässigt. Du kan enkelt skada dig eller bygga muskler på fel sätt om du inte har en slipad teknik. Genom att ha bra teknik så kan du lyfta tyngre och göra fler repetitioner i en högre takt. Träna snabbare och få högre intensitet i ditt pass, detta leder i sin tur till ett bättre resultat.

Utför övningarna rätt för ett säkert och snabbt resultat.